Сьогодні: неділя, 25 червня 2017  
ПошукПошук:

ОпитуванняОпитування

Чи цікавим є для Вас наповнення нашого сайту?
Проголосувало: 963
Посилання
Офіційне Інтернет-представництво Президента України
Веб-портал органiв виконавчої влади України
Луганська обласна державна адміністрація

Станично-Луганська РДАДіяльність РДАРДА і громадськість
Тема для обговорення

 

ПРОЕКТИ РІШЕНЬ ДО ПЕРШОЇ СЕСІЇ РАЙОННОЇ РАДИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

 

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА  РАЙОННА  РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША  СЕСІЯ   

 

РІшенНЯ

 

«___»________  2016 року

смт. Станиця  Луганська                                                                                      № 1/1

 

Про обрання голови

Станично-Луганської районної ради

 

Відповідно з ч.4 ст. 141 Конституції України, п. 1 ч. 1 ст. 43,  ч. 1 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та на підставі протоколу № 2 засідання  лічильної комісії від «__»____ 2016 року з виборів голови районної ради Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, керуючись ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування », районна рада

 

ВИРІШИЛА:

  1. Вважати обраним головою Станично-Луганської  районної ради сьомого скликання, депутата районної ради ______________________________________________________

 

  1. Встановити (Зберегти раніше встановлений) __ ранг посадової особи місцевого самоврядування голові районної ради __________________________________________________________

Відповідно до діючого законодавства України.

 

3. Умови оплати праці голови районної ради визначити відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року №268 «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів»)

 

 

 

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»__________ 2016 року

смт. Станиця Луганська                                                                           № 1/2

 

Про обрання заступника голови

Станично-Луганської районної ради

 

Відповідно з п. 1 ч. 1 ст. 43, ч. 1 ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та на підставі протоколу № 3 засідання  лічильної комісії від «__»____ 2016 року про підсумки голосування з виборів заступника голови районної ради Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, керуючись ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування », районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Вважати обраним заступником голови Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, депутата районної ради __________________________________________________
  2. Встановити ______ ранг посадової  особи  місцевого самоврядування заступнику голові районної ради _____________________________________________________

Відповідно до діючого законодавства України.

  1. Умови оплати праці голови районної ради визначити відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року №268 «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів» (Із змінами, внесеними згідно з   Постановами КМ № 1089 від  23.12.2015).

 

 

   Голова районної ради                                                     ______________

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»_________ 2016 року

смт. Станиця  Луганська                                                                                                   № 1/3

 

Про преміювання та виплату

матеріальної допомоги голові,

заступнику голови районної ради

 

 

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року №268, п. 2,3 ««Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів», керуючись ч.7 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Преміювання голови, заступника голови районної ради шостого скликання здійснювати щомісячно в межах затверджених витрат на оплату праці, згідно результатів роботи, розпорядженням голови.
  1. Виплату разової матеріальної допомоги на оздоровлення та соціально-побутові потреби голови, заступника голови районної ради шостого скликання здійснювати щорічно розпорядженням голови.

 

 

   Голова районної ради                                                     ______________

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТ

 

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»________2016 року

смт. Станиця Луганська                                                                                                    № 1/4

 

Про затвердження переліку

постійних комісій

Станично-Луганської районної ради

 

 

Керуючись ст. 47  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити наступний перелік постійних комісій районної ради:

 

  • Постійна комісія з питань регіональної соціально-економічної політики,

       промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі.

  • Постійна комісія з питань бюджету та фінансів.
  • Постійна комісія з питань агропромислового комплексу, земельним ресурсам та охорони навколишнього середовища
  • Постійна комісія з питань регламенту, законності прав людини, депутатської діяльності та етиці.

      Постійна комісія з питань освіти, медицини, культури, спорту та

      соціального захисту населення.

 

 

            Голова районної ради                                

 

ПРОЕКТИ РІШЕНЬ ДО ПЕРШОЇ СЕСІЇ РАЙОННОЇ РАДИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

 

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА  РАЙОННА  РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША  СЕСІЯ   

 

РІшенНЯ

 

«___»________  2016 року

смт. Станиця  Луганська                                                                                      № 1/1

 

Про обрання голови

Станично-Луганської районної ради

 

Відповідно з ч.4 ст. 141 Конституції України, п. 1 ч. 1 ст. 43,  ч. 1 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та на підставі протоколу № 2 засідання  лічильної комісії від «__»____ 2016 року з виборів голови районної ради Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, керуючись ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування », районна рада

 

ВИРІШИЛА:

  1. Вважати обраним головою Станично-Луганської  районної ради сьомого скликання, депутата районної ради ______________________________________________________

 

  1. Встановити (Зберегти раніше встановлений) __ ранг посадової особи місцевого самоврядування голові районної ради __________________________________________________________

Відповідно до діючого законодавства України.

 

3. Умови оплати праці голови районної ради визначити відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року №268 «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів»)

 

 

 

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»__________ 2016 року

смт. Станиця Луганська                                                                           № 1/2

 

Про обрання заступника голови

Станично-Луганської районної ради

 

Відповідно з п. 1 ч. 1 ст. 43, ч. 1 ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та на підставі протоколу № 3 засідання  лічильної комісії від «__»____ 2016 року про підсумки голосування з виборів заступника голови районної ради Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, керуючись ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування », районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Вважати обраним заступником голови Станично-Луганської районної ради сьомого скликання, депутата районної ради __________________________________________________
  2. Встановити ______ ранг посадової  особи  місцевого самоврядування заступнику голові районної ради _____________________________________________________

Відповідно до діючого законодавства України.

  1. Умови оплати праці голови районної ради визначити відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року №268 «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів» (Із змінами, внесеними згідно з   Постановами КМ № 1089 від  23.12.2015).

 

 

   Голова районної ради                                                     ______________

ПРОЕКТ

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»_________ 2016 року

смт. Станиця  Луганська                                                                                                   № 1/3

 

Про преміювання та виплату

матеріальної допомоги голові,

заступнику голови районної ради

 

 

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року №268, п. 2,3 ««Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, судів і інших органів», керуючись ч.7 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Преміювання голови, заступника голови районної ради шостого скликання здійснювати щомісячно в межах затверджених витрат на оплату праці, згідно результатів роботи, розпорядженням голови.
  1. Виплату разової матеріальної допомоги на оздоровлення та соціально-побутові потреби голови, заступника голови районної ради шостого скликання здійснювати щорічно розпорядженням голови.

 

 

   Голова районної ради                                                     ______________

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТ

 

СТАНИЧНО – ЛУГАНСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

ПЕРША СЕСІЯ

 

РІшенНЯ

 

«__»________2016 року

смт. Станиця Луганська                                                                                                    № 1/4

 

Про затвердження переліку

постійних комісій

Станично-Луганської районної ради

 

 

Керуючись ст. 47  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити наступний перелік постійних комісій районної ради:

 

  • Постійна комісія з питань регіональної соціально-економічної політики,

       промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі.

  • Постійна комісія з питань бюджету та фінансів.
  • Постійна комісія з питань агропромислового комплексу, земельним ресурсам та охорони навколишнього середовища
  • Постійна комісія з питань регламенту, законності прав людини, депутатської діяльності та етиці.

      Постійна комісія з питань освіти, медицини, культури, спорту та

      соціального захисту населення.

 

 

            Голова районної ради                                

Інформаційне повідомлення 
про проведення  публічного громадського обговорення 

 

  1. Найменування органу виконавчої влади, який проводить обговорення.

відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

  1. Питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення.

Проект районного плану заходів з реалізації у 2014 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні (додається).

 

  1. Альтернативні варіанти вирішення питання.

- схвалення громадськістю проекту районного плану без зауважень;

- схвалення громадськістю проекту районного плану із урахуванням отриманих пропозицій та зауважень.

 

  1. Соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення.

- органи виконавчої влади, їх структурні підрозділи за напрямом «робота з громадськістю»;

- інститути громадянського суспільства району;

- мешканці Станично-Луганського району.

 

  1. Можливі наслідки проведення в життя кожного альтернативного рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін.

- підвищення рівня взаємодії органів виконавчої влади та інститутів громадянського суспільства;

- підвищення якості управлінських рішень органів виконавчої влади та структурних підрозділів за напрямом «робота з громадськістю».

 

  1. Відомості про строк, місце, час заходів, порядок обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників.

Публічне громадське обговорення проводиться у формі електронних консультацій з 21 січня 2014 року по 19 лютого 2014 року.

 

  1. Спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін.

Публікація проекту районного плану на веб-сторінці райдержадміністрації в розділі «РДА і громадськість» - «Тема для обговорення»

 

  1. Адреса, строк і форма  подання письмових пропозицій та зауважень.

- поштова адреса: 93600, смт. Станиця Луганська, вул. Леніна, 25, відділ організаційно-кадрової роботи Станично-Луганської райдержадміністрації; електронна адреса: rga. stn@ukrpost.ua

- строк подання пропозицій: до 19 лютого 2014 року (включно);

- форма  подання письмових пропозицій та зауважень (скачати тут).

 

  1. Адреса і номер телефону, за якими надаються консультації з питання, що винесено на публічне громадське обговорення.

Поштова адреса: 93600, смт. Станиця Луганська, вул. Леніна, 25, відділ організаційно-кадрової роботи Станично-Луганської райдержадміністрації; електронна адреса: rga. stn@ukrpost.ua, номер телефону (06472)31294

 

  1. Прізвище, ім'я відповідальної особи органу виконавчої влади.

Головний спеціаліст відділу організаційно-кадрової роботи апарату Станично-Луганської райдержадміністрації Лариса Філатова.

 

  1. Строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.

Не пізніше, ніж через два тижні після закінчення обговорення на веб-сторінці райдержадміністрації в розділі «РДА і громадськість» - «Тема для обговорення»

 

Проект

                                            ЗАТВЕРДЖУЮ

 

                                            Голова

                                  Станично-Луганської

                                  райдержадміністрації

                                               _________Г.І.ЧЕРНОУСОВ

 

                                                               «___» ____________ 2014 року

 

РАйоний план заходів

з реалізації у 2014 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні

 

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

  1.  

Організація постійної рубрики в районній газеті «Время» «Працює громадська рада при райдержадміністрації»

I квартал

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

  1.  

Участь в обласному щорічному конкурсі «Кращий орган самоорганізації населення року»

I квартал 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

  1.  

Участь в регіональному Форумі інститутів громадянського суспільства з публічною презентацією щорічного звіту про виконання регіональної цільової Програми сприяння розвитку громадянського суспільства в Луганській області на 2013 – 2015 роки «Діалог заради реформ: прозора влада та активна громада»

I квартал

IV квартал

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

  1.  

Організація та проведення консультацій   з громадськістю відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010р.   №996

протягом 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

  1.  

Організація та проведення Днів прийому керівників громадських організацій району головою райдержадміністрації та його заступниками.

протягом  2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

6.

Організація семінару з членами громадської ради при райдержадміністрації щодо проведення  громадських експертиз діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

І півріччя 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

7.

Сприяння проведенню громадських експертиз діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування на території Станично-Луганського району

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації, структурні підрозділи райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад

8.

Організація семінарів-тренінгів для надання організаційної, методичної допомоги інститутам громадянського суспільства району, навчання їх лідерів з питань доступу до публічної інформації, соціального замовлення

І півріччя 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації,

громадська рада при райдержадміністрації

(за згодою)

9.

Забезпечення проведення публічних консультацій місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з громадськістю з питань формування та реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами, обговорення проектів районних програм з соціального та економічного розвитку, відповідних галузевих програм, проектів регуляторних актів, інших актуальних питань соціально-економічного та гуманітарного розвитку («Дні відкритих дверей», громадські обговорення, засідання за круглим столом, організація роботи консультативно-дорадчих органів при райдержадміністрації, спілкування у соціальних мережах тощо)

протягом 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації,

громадська рада при райдержадміністрації

(за згодою)

10.

Запровадження практики вивчення досвіду роботи інститутів громадянського суспільства фахівцями  райдержадміністрації,  відповідальних за напрям «робота з громадськістю»

І півріччя 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

11.

Інформування населення з питань історії та сучасного  стану розвитку громадських організацій через районні засоби масової інформації 

протягом 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

12.

Залучення представників інститутів громадянського суспільства району, громадської ради при райдержадміністрації в якості експертів до розробки районних програм, а також розпоряджень голови райдержадміністрації

протягом 2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

13.

Організація та проведення тренінгів для представників інститутів громадянського суспільства району щодо використання потенціалу новітніх медіа (Інтернет-ресурси, блоги, соціальні мережі) задля покращання якості взаємодії з громадськістю

IIІ квартал

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

14.

Проведення «днів відкритих дверей» для представників інститутів громадянського суспільства та засобів масової інформації для ознайомлення з роботою райдержадміністрації

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

15.

Залучення представників інститутів громадянського суспільства району до роботи у складі оргкомітетів, експертних та робочих груп, консультативно-дорадчих органів райдержадміністрації

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації, структурні підрозділи райдержадміністрації

16.

Надання організаційної підтримки інститутам громадянського суспільства району у процесі реалізації їх ініціатив

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації, структурні підрозділи райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад

17.

Організаційне забезпечення діяльності громадської ради при райдержадміністрації

 

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

18.

Забезпечення інформування населення про стан реалізації плану заходів з упровадження Міжнародної Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

19.

Забезпечення розміщення та постійної актуалізації інформації про стан розвитку громадянського суспільства в Станично-Луганському районі на офіційній веб-сторінці райдержадміністрації

протягом

2014 року

Відділ організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації

 

Начальник відділу

організаційно-кадрової роботи

апарату райдержадміністрації                                            І.І.БУКІНА

 

 

Філатова Лариса Олексіївна, 3 12 94

КОНЦЕПЦІЯ

реформування місцевого самоврядування та

територіальної організації влади в Україні

Проблема, яка потребує розв’язання

В Україні закладено конституційні засади місцевого самоврядування, ратифіковано Європейську хартію місцевого самоврядування, прийнято низку базових нормативно-правових актів, які створюють правові та фінансові основи його діяльності.

Проте від часу ухвалення Конституції України та базових для місцевого самоврядування нормативно-правових актів розвиток місцевого самоврядування фактично зупинився на рівні територіальних громад міст обласного значення, оскільки переважна більшість територіальних громад через їх надмірну подрібненість та надзвичайно слабку матеріально-фінансову базу виявилась неспроможною до виконання усіх повноважень місцевого самоврядування.

Існуюча в Україні система місцевого самоврядування на сьогодні не задовольняє потреби суспільства. Функціонування місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримки сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню якісних і доступних адміністративних та соціальних послуг шляхом сталого розвитку громади.

Починаючи з 1991 року чисельність сільського населення зменшилася на 2,5 млн. осіб, а кількість сільських населених пунктів — на 348 одиниць. Разом з тим кількість сільських рад збільшилася на 1067 одиниць.

З майже 12 тис. територіальних громад більш як половина має чисельність жителів менш як 3 тис. осіб, з них 4809 громад — менш як 1 тис. осіб, а 1129 громад — менш як 500 осіб, у більшості з яких не утворено відповідно до законодавства виконавчих органів місцевих рад, відсутні бюджетні установи, комунальні підприємства тощо. Органи місцевого самоврядування таких громад фактично не можуть здійснювати надані їм законом повноваження.

Дотаційність 5419 місцевих бюджетів становить понад 70 відсотків, 483 територіальні громади на 90 відсотків утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Необхідність постійної фінансової підтримки малочисельних територіальних громад з використанням системи дотацій вирівнювання, яка реалізується через районні бюджети, стримує розвиток малих міст та великих селищ.

Суттєвого вдосконалення також потребує система територіальної організації влади з метою підвищення ефективності управління суспільним розвитком на відповідній території.

Збереження диспропорційності та архаїзму радянської системи адміністративно-територіального устрою як основи існування нераціональної територіальної організації влади (відсутність цілісної території адміністративно-територіальної одиниці базового рівня, перебування територіальної громади села, селища, міста у складі іншої територіальної громади або на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, територіальної громади району в місті), призводять до конфлікту компетенції, як між органами місцевого самоврядування, так і між органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади, а відтак до неналежного рівня організації регіональної та місцевої влади, малоефективного управління суспільним розвитком на відповідній території.

Реалізація структурних реформ матиме більш комплексний і стійкий економічний ефект, за умови гармонізації їх пріоритетів і етапів з реформою місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Перед місцевим самоврядуванням постали виклики, які потребують ефективного та швидкого реагування:

- тенденція до погіршення якості та доступності публічних послуг через ресурсну неспроможність переважної більшості органів місцевого самоврядування щодо здійснення власних і делегованих повноважень;

- загрозлива зношеність теплових, каналізаційних, водопостачальних мереж і житлового фонду та загроза техногенних катастроф в умовах обмеженості фінансових ресурсів місцевого самоврядування для інвестицій в інфраструктуру;

- складна демографічна ситуація у більшості територіальних громад (старіння населення, знелюднення сільських територій та монофункціональних міст);

- тенденції до розходження державної регіональної політики, місцевої політики у соціально-економічному розвитку з реальними інтересами територіальних громад через їх соціальну дезінтегрованність, нерозвиненість форм демократії участі, неспроможність жителів до солідарних дій, спрямованих на захист своїх прав і відстоювання інтересів у співпраці з органами місцевої влади та досягнення спільних цілей розвитку громади;

- зниження кваліфікаційного рівня посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема через недостатню конкурентність органів місцевого самоврядування на ринку праці, зниження рівня престижності посад, що призводить до низької ефективності управлінських рішень;

- корпоратизація органів місцевого самоврядування, закритість і непрозорість їх діяльності, корупція, що веде до зниження ефективності використання ресурсів, погіршення інвестиційної привабливості територій, зростання соціальної напруженості;

- тенденція до надмірної централізації повноважень та фінансово-матеріальних ресурсів;

- порушення принципу повсюдності місцевого самоврядування викликало відсторонення місцевого самоврядування від вирішення питань у сфері земельних відносин, посилило політичну та соціальну напругу серед сільського населення.

Ці виклики посилюються проблемами правового та інституційного характеру, які не були вирішені належним чином за роки незалежності.

 Мета концепції

Метою Концепції є визначення напрямів, механізмів та строків формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади, спроможної максимально забезпечити передовсім, надання якісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів демократії участі, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.

Шляхи і способи розв’язання проблеми

Проблему передбачається розв’язати шляхом:

- запровадження обґрунтованої територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування  та органів виконавчої влади, здатної забезпечити доступність та якість адміністративних та соціальних послуг, що надаються цими органами;

- створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення органами місцевого самоврядування власних (самоврядних) і делегованих повноважень;

-          розмежування повноважень в системі органів місцевого самоврядування та в системі органів виконавчої влади на місцях на різних рівнях адміністративно-територіального устрою за принципом субсидіарності;

-          розмежування повноважень між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування на засадах децентралізації влади; 

- встановлення механізмів державного контролю за законністю рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню адміністративних та соціальних послуг;

- максимального залучення населення до прийняття управлінських рішень, сприяння розвитку форм демократії участі на місцях;

- встановлення механізмів координації діяльності місцевих органів виконавчої влади.

Принципи реформування

Реформування місцевого самоврядування має базуватись на основі Конституції Україні та законів України та положеннях Європейської хартії місцевого самоврядування і здійснюватись на основі наступних принципів:

верховенства права та законності; відкритості, прозорості та громадської участі; повсюдності місцевого самоврядування;       субсидіарності;          доступності fдміністративних та соціальних послуг;       підзвітності і підконтрольності органів та посадових осіб місцевого самоврядування територіальній громаді; підконтрольність органів місцевого самоврядування органам виконавчої влади у межах делегованих повноважень; правовій, організаційній та фінансовій спроможності місцевого самоврядування; державної підтримки місцевого самоврядування; партнерства між державою та місцевим самоврядуванням; стимулювання економічного зростання територій.

Завдання реформи

1. Забезпечити доступність та якість публічних послуг.

1.1. Базові адміністративні та соціальні послуги мають надаватися відповідно до державних стандартів. Основою таких стандартів мають бути:

- територіальна доступність. Базові адміністративні та соціальні послуги повинні надаватися у громаді, де проживає особа;

- зручність. Базові адміністративні послуги повинні надаватися в одному приміщенні, у зручний для споживачів спосіб;

- інформаційна відкритість. Інформація про базові послуги (порядок і умови їх отримання) має бути доступною у кожному населеному пункті;

- професійність. Базові адміністративні та соціальні послуги повинні надаватися фаховим персоналом, що добре обізнаний у відповідних категоріях справ та виконує свої функції на оплачуваній основі. Запровадження системи безперервної освіти службовців органів місцевого самоврядування.

1.2. Для забезпечення доступності та якості адміністративних та соціальних послуг має бути проведено оптимальний розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою за принципом субсидіарності та децентралізації.

1.3. Повноваження місцевого самоврядування поділяються на власні, пов’язані з вирішенням питань місцевого значення, та делеговані (передані державою), що стосуються здійснення  державних програм.

Повноваження передаються державою органам місцевого самоврядування, що діють на тому рівні адміністративно-територіального устрою, на якому можливо і доцільно здійснювати ці повноваження з огляду на кадровий, фінансовий, інфраструктурний потенціал та ресурси, необхідні для їх реалізації повноважень на такому рівні.

1.4. Для забезпечення оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою:

- удосконалюється система залучення громадськості до розробки управлінських рішень і контролю за їх реалізацією;

-          визначається достатня податкова база, що забезпечує виконання органами місцевого самоврядування власних повноважень та встановлюється ґрунтований на об’єктивних критеріях рівень фінансування державою делегованих повноважень;

- на кожному адміністративно-територіальному рівні створюються представницькі органи місцевого самоврядування з власними виконавчими органами;

-          забезпечується ефективний державний контроль за  дотриманням органами місцевого самоврядування Конституції та законів України.

2. Визначення обґрунтованої територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування  та органів виконавчої влади, здатної забезпечити доступність та якість адміністративних та соціальних послуг, що надаються цими органами.

2.1. Формування критеріїв для адміністративно-територіальних одиниць різних рівнів адміністративно-територіального устрою держави, передбачивши при цьому, що:

- адміністративно-територіальний устрій складається з трьох рівнів:

базовий: адміністративно-територіальні одиниці - громади;

районний: адміністративно-територіальні одиниці – райони;

регіональний: адміністративно-територіальні одиниці -  Автономна Республіка Крим, області, м.Київ, м.Севастополь;

- територія адміністративно-територіальної одиниці є нерозривною, наявність анклавів та ексклавів не допускається;

- в межах адміністративно-територіальної одиниці не може бути інших адміністративно-територіальних одиниць того ж рівня;

- адміністративний центр адміністративно-територіальної одиниці, як правило, повинен бути максимально наближеним до географічного її центру;

- територія адміністративно-територіальної одиниці визначається на основі доступності послуги швидкої допомоги в ургентних випадках, та пожежної допомоги  не має перевищувати  20 хвилин.

2.2. Функціонування на кожному з рівнів адміністративно-територіального устрою відповідних органів місцевого самоврядування та (або) місцевих органів виконавчої влади:

- базовий рівень – сільська, селищна, міська ради та їх виконавчі органи, представництва (представники) окремих органів виконавчої влади;

- районний рівень – районні ради та їх виконавчі органи, районні держадміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади;

- регіональний рівень – Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада Міністрів АРК, обласні ради та їх виконавчі органи, обласні держадміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади;

3. Створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення органами місцевого самоврядування власних (самоврядних) і делегованих повноважень.

3.1. Визначені законом повноваження органів місцевого самоврядування мають бути забезпечені відповідними ресурсами для їх здійснення.

3.2. Обсяг дотації вирівнювання з державного бюджету розраховується на основі уніфікованих стандартів надання адміністративних та соціальних послуг. Дотація вирівнювання надається безпосередньо до кожного місцевого бюджету.

3.3. Фінансову основу здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень складають податки та збори, які за своєю природою зв’язані з територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Суттєво розширюються права органів місцевого самоврядування щодо визначення податкової бази та  регулювання ставок оподаткування.

3.4. Не допускається надання податкових пільг, які зменшують доходи місцевих бюджетів. Пільги по податках можуть встановлюватися лише тим органом місцевого самоврядування, до бюджету якого зараховуються такі податки.

3.5. Органи місцевого самоврядування повинні отримати доступ до залучення кредитних ресурсів для інвестиційного розвитку через  спрощення процедур погодження запозичень та місцевих гарантій та збалансування їх з способами державного контролю, спрямованого на убезпечення органів місцевого самоврядування від банкрутства.

3.6. Підвищення прозорості та ефективності використання бюджетних коштів шляхом запровадження програмно-цільового методу для всіх місцевих бюджетів. 

3.7. Матеріальною основою місцевого самоврядування повинно бути майно, в тому числі земля, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст (комунальній власності), а також об'єкти їх спільної власності. Територіальні громади мають отримати право розпоряджатися земельним ресурсом в межах своєї території.

3.8. Територіальні громади повинні отримати право об’єднувати їх майно та ресурси в рамках співробітництва територіальних громад, для реалізації спільних програм та для більш ефективного надання адміністративних та соціальних послуг населенню суміжних територіальних громад.

4. Максимальне залучення населення до прийняття управлінських рішень, сприяння розвитку форм демократії участі на місцях.

4.1. Запровадження ефективних механізмів громадської участі у виробленні органами місцевого самоврядування важливих управлінських рішень, зокрема в питаннях прийняття стратегії розвитку громади, ухвалення статутів територіальних громад, схем планування територій (генпланів міст, сіл, селищ), тощо.

4.2. Надання загальним зборам громадян за місцем проживання, згідно із законом, права ініціювати позачергові звіти посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальною громадою, а також встановлення обов’язку для органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб обґрунтовувати власні рішення про врахування або неврахування рішень загальних зборів.

4.3. Створення при органах місцевого самоврядування консультативно-дорадчих органів для проведення консультацій з громадськістю, сприяння здійсненню громадських експертиз проектів рішень та рішень органів місцевого самоврядування.

4.4. Забезпечення права територіальних громад на місцевий референдум, мінімізувати можливості адміністративного тиску на суб’єктів місцевого референдуму. 

 4.5. Удосконалення процедури створення органів самоорганізації населення (ОСН), визначення чіткого порядку делегування їм повноважень органів місцевого самоврядування, а також виділення коштів для ОСН, їх витрачання, звітування за їх використання, матеріально-технічних засобів для діяльності.

4.6. Поширення практики створення органів самоорганізації населення, зокрема у територіальних громадах, які складаються із більш як одного населеного пункту, наділення їх частиною повноважень органів місцевого самоврядування.

5. Встановлення механізмів державного контролю за законністю рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню адміністративних та соціальних послуг.

5.1. Зміна статусу місцевих державних адміністрацій з органів загальної компетенції на контрольно-наглядові органи у системі виконавчої влади з функцією координації діяльності місцевих органів виконавчої влади.

5.2. За місцевими державними адміністраціями закріплюється нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування з правом їх зупинення та одночасним зверненням до суду.

5.3. Позбавлення місцевих рад права висловлювати недовіру главам відповідних місцевих державних адміністрацій.

Реалізація Концепції здійснюється двома етапами.

На першому підготовчому етапі (2012 - 2014 рр.) передбачається:

розробити та прийняти акти законодавства щодо удосконалення та впровадження механізмів демократії участі на місцях, вдосконалення правового регулювання процедур проведення загальних зборів (конференцій) жителів територіальної громади за місцем проживання та встановлення додаткових гарантій діяльності органів самоорганізації населення, створити сприятливі правові умови для широкого залучення населення до прийняття управлінських рішень органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами;

створити законодавчу основу для реалізації права територіальних громад на добровільне об’єднання, передбачивши при цьому 3 роки надання державної підтримки новоутвореним об’єднаним громадам для поліпшення інфраструктури надання послуг та транспортної доступності;

запровадити співробітництво територіальних громад на засадах ресурсно-організаційної кооперації; прийняти закони про співробітництво територіальних громад, про внесення змін до Бюджетного кодексу (щодо визначення основних засад фінансування проектів такого співробітництва);

уніфікувати та стандартизувати  адміністративні та соціальні послуги, що надаються населенню органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади, виходячи із принципів максимальної доступності послуг для їх споживачів та забезпечити на законодавчому рівні умови для їх належного фінансування;

створити постійно-діючі робочі групи з підготовки, популяризації та проведення реформи місцевого самоврядування в кожному регіоні з залученням до їх роботи науковців, краєзнавців, представників громадських об’єднань, органів місцевого самоврядування;

визначити на законодавчому рівні власні повноваження, функції, права, обов’язки та відповідальність органів місцевого самоврядування за надання населенню якісних адміністративних та соціальних послуг;

забезпечити комплексну підготовку посадових осіб, залучених до проведення реформи на національному та регіональному рівнях;

запровадити систему безперервної освіти службовців органів місцевого самоврядування;

провести широку інформаційно-роз’яснювальну роботу з реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади;

удосконалити систему планування території громад, вирішити питання забезпечення новостворених громади схемами планування території та генеральними планами.

На другому етапі впровадження (2015—2017 рр.) передбачається:

законодавчо врегулювати систему адміністративно-територіального устрою;

здійснити моделювання адміністративно-територіальних одиниць в регіонах та підготувати проекти необхідних нормативних актів для завершення формування нової системи адміністративно-територіального устрою України;

завершити формування законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення відповідно до вимог цієї Концепції;  

створити конституційну основу утворення виконавчих органів обласних та районних рад, розподілу повноважень між ними та відповідними місцевими адміністраціями;

створити конституційну основу утворення виконавчих органів обласних та районних рад, розподілу повноважень між ними та відповідними місцевими адміністраціями.

здійснити інституційну реорганізацію органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади на новій територіальній основі та перерозподіленими повноваженнями;

провести місцеві вибори з урахуванням реформованої системи органів місцевого самоврядування.

Реформування місцевого самоврядування передбачає:

визначення повноважень органів місцевого самоврядування, що утворюються в адміністративно-територіальних одиницях базового, районного та обласного рівня, на засадах субсидіарності з урахуванням їх спроможності здійснювати такі повноваження і рівня їх фінансового забезпечення, а також повноважень місцевих органів виконавчої влади;

удосконалення механізму здійснення жителями відповідних адміністративно-територіальних одиниць контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування;

визначення на законодавчому рівні вимог до якості адміністративних та соціальних послуг, що надаються населенню органами місцевого самоврядування базового та регіонального рівня, критеріїв оцінювання їх якості;

забезпечення визначення на законодавчому рівні порядку здійснення місцевими органами виконавчої влади контролю за виконанням органами місцевого самоврядування Конституції і законів України;

утворення об’єднаних територіальних громад згідно із законодавчо визначеною процедурою з власними органами місцевого самоврядування, в тому числі виконавчими органами рад. Жителі, об’єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що не є самостійною адміністративно-територіальною одиницею, можуть ініціювати створення та обирати органи самоорганізації населення або ініціювати започаткування посади старости та обирати його, які входять до складу системи органів місцевого самоврядування відповідної територіальної громади, що є самостійною адміністративно-територіальною одиницею;

визначення чітких меж кожної адміністративно-територіальної одиниці, забезпечення повсюдності юрисдикції органів місцевого самоврядування на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, недопущення існування в межах територіальної громади інших адміністративно-територіальних одиниць;

утворення виконавчих органів обласних та районних рад.

Реформування територіальної організації влади передбачає:

зміну статусу місцевих держадміністрацій з місцевих органів виконавчої влади на органи, які здійснюють контроль за дотриманням законодавства, законністю актів органів місцевого самоврядування, а також координацію діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади на відповідній території;

виконання територіальними органами центральних органів виконавчої влади на відповідній території функцій із здійснення контролю за дотриманням у визначених сферах вимог законодавства, надання адміністративних та соціальних послуг населенню та юридичним особам;

формування мережі територіальних органів центральних органів виконавчої влади з метою забезпечення оптимальних умов для одержання населенням та юридичними особами адміністративних та соціальних послуг, які надаються такими органами.

Очікувані результати

Реалізація Концепції сприятиме:

правовій, організаційній та матеріальній спроможності територіальних громад, органів місцевого самоврядування, провадженню їх діяльності з дотриманням принципів та положень Європейської хартії місцевого самоврядування;

доступності адміністративних та соціальних послуг, підвищенню їх якості;

впровадженню механізму здійснення місцевими держадміністраціями та населенням контролю за наданням органами місцевого самоврядування, територіальними органами центральних органів виконавчої влади публічних послуг;

створенню сприятливих правових умов для максимально широкого залучення населення до прийняття управлінських рішень, а також розвитку форм демократії участі на місцях; формуванню ефективної територіальної системи місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, здатної забезпечити сталий соціально-економічний розвиток відповідних адміністративно-територіальних одиниць; утворенню об’єднаних територіальних громад, спроможних самостійно або через органи місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення; створенню умов для забезпечення соціально-економічного розвитку територіальних громад, зокрема об’єднаних; стимулюванню економічного розвитку територій за рахунок удосконалення механізмів впливу органів місцевого самоврядування на визначення пріоритетів місцевого економічного розвитку; забезпеченню розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування базового та регіонального рівня, місцевими держадміністраціями та територіальними органами центральних органів виконавчої влади.

Обсяг фінансових ресурсів

Фінансування заходів щодо реалізації Концепції здійснюється з державного та місцевих бюджетів у межах асигнувань, що передбачаються у бюджетах відповідних територіальних громад на відповідний рік, а також міжнародної технічної та фінансової допомоги.

 

Шановні громадяни!

Пропозиції за підсумками обговорення Концепції реформування місцевого самоврядування  Ви можете надавати до організаційно-кадрового відділу апарату райдержадміністрації (93600, смт Станиця Луганська, вул. Леніна, 25, тел. 31294) або надсилати на електронну адресу: laura.stn@mail.ru

||
Станично-Луганська районна державна адміністрація
93600, Україна, смт. Станиця-Луганська, вул.Центральна, 25
Тел. (06472) 3-12-90, факс 3-12-89
Веб-сайт: http://stn.loga.gov.ua
E-mail: rga.stn@loga.gov.ua
У разі використання матеріалів сайту посилання на old.stn.loga.gov.ua є обов'язковим.
Відповідальний за розміщення інформації: Станично-Луганська РДА